Till sidans huvudinnehåll

Administrativ assistent (timanställning)

Trygg_Stadshus_Morning_Aug_19_175.jpg

Om arbetsplatsen

Vill du jobba för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad? Vi är Sveriges ledande vatten- och avfallsbolag som varje dag tar ansvar för stockholmarnas och miljöns bästa i allt vi gör, både nu och för kommande generationer. Tillsammans arbetar vi för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad.

Arbetsuppgifter

Är du student inom inköp, administration, systemförvaltning eller ekonomi och vill arbeta några extra timmar i veckan ska du söka dig till oss! Du kommer att få arbeta i en spännande miljö i ett Stockholm som växer och med duktiga kollegor.

Om rollen

Du kommer att stötta vår administratör, teamledare och våra avtalscontrollers med olika administrativa uppgifter som till exempel:

- Genomgång, avstämning och uppdatering av olika listor

- Kontroll och uppdatering av uppgifter i vårt leverantörsregister

- Kontroll och uppdatering av uppgifter i vår avtalsdatabas

- Registrering av dokument för diarieföring

Utöver ovan nämnda kan det dyka upp nya utmaningar som behöver hanteras.

Arbetet innebär stor frihet under eget ansvar vilket innebär att du själv planerar och fördelar din arbetstid och du kommer framförallt att arbeta på distans. Arbetsuppgifterna kommer att variera över tid och omfattar framförallt inköpsrelaterade administrativa uppgifter.

Anställningen är en timanställning som löper i 1 år med start under våren 2024. Vi tror att omfattningen i tid kommer att vara ungefär i storleksordningen 20-40 timmar per månad.

I din tjänst kan du komma att arbeta med känslig information och bakgrundskontroll kommer därför att genomföras.

Kvalifikationer

För att lyckas i den här rollen ser vi att du behöver:

Ha en pågående eftergymnasial utbildning, gärna inom offentlig upphandling och inköp

Behärska svenska språket på mycket hög nivå, både i tal och skrift

Ha god datorvana och framförallt kunskap i Excel

Vi ser det som meriterande om du har:

  • Erfarenhet av affärs- och upphandlingssystem, vi arbetar i Agresso och Kommers.
  • Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, vi arbetar i Artvise.
  • Tidigare arbete inom offentlig sektor.
  • Tidigare arbete med offentliga inköp/upphandling.
Personliga egenskaper

Som person är du ansvarsfull, noggrann, strukturerad, mycket självgående, lättlärd, nyfiken, och serviceinriktad. Du behöver trivas med arbetsuppgifter som kan uppfattas som väldigt enkla och inte alltid så omväxlande, och klara att utföra även dessa med stor noggrannhet.

Övrigt

För oss är medarbetarnas hälsa i fokus. Vi underlättar för dig att göra hälsosamma val och att kunna kombinera arbete, fritid och familj. Vi erbjuder därför många av våra medarbetare förmånligt flextidsavtal och möjlighet att jobba hemifrån. Läs mer om oss på vår hemsida svoa.se/jobb.

Då vi är en arbetsgivare som värnar om och strävar efter en trygg arbetsmiljö för våra medarbetare och vår samhällsviktiga funktion, kommer du som slutkandidat att genomföra ett drogtest hos vår hälsopartner.

Ansök senast
2024-05-12
Anställningsform
Tidsbegränsad anställning
Omfattning
Timavlönad
Sök jobbet här

Kontakt

Karin Hedberg

Teamledare Inköp

Telefon: 08-522 122 42

E-post: karin.hedberg@svoa.se